נהרי: "לפיד עזר לי בתקציב לנוער חרדי נושר"

איתי גדסי 4 Comment on נהרי: "לפיד עזר לי בתקציב לנוער חרדי נושר"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנס מנהלים שערכה רשת מעיין החינוך התורני התקיים פאנל מקצועי בהשתתפות משולם נהרי, סגן שר הפנים והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ונציגים ממסגרות שונות הנותנות מענה לנוער בסיכון.

הפאנל עסק בנושא מסגרות אלטרנטיביות לישיבות קטנות כצעד מונע נשירה, בעד ונגד.

במהלך הדיון השיב סגן השר נהרי לשאלות המנהלים בסוגיית ההתמודדות ודרכי הטיפול בתופעה: "מרן הרב עובדיה זצוק״ל תמיד היה אומר בני תורה ידאגו לרוחניות של הילדים שלהם אבל כל השאר אין מי שידאג להם.

אחרי שנים שקרבנו את הרחוקים, לצערי נוצר מצב היום שאנחנו מרחקים את הקרובים.

בסוף הכל קם ונופל בבחירת המחנך, צריך לבחור מחנך כזה שיתן את הלב והנשמה ולא אחד כזה שנקלע לעסוק בחינוך כי אין לו משהו יותר טוב לעשות.

הילדים הנושרים שאני פגשתי אמרו לי מעולם לא שאלו או שיתפו אותנו בשאלה מה אנחנו רוצים, לאן אנו שואפים להגיע ומהן התחושות שלנו, תמיד אמרו לנו מה לרצות ואיך להרגיש.

במשך השנים פתחנו מגוון מסגרות לנוער הזה חדרי מיון של ממש שקולטות את הילדים.

מאז שהתחלתי לטפל בנושא זכיתי לשיתוף פעולה מלא מנציגי כלל מפלגות השלטון גם משר האוצר לשעבר, יאיר לפיד שהבין את הצורך וצו השעה.

הגאון הרב בעדני שליט״א, שלח אותי למשרד הרווחה בין היתר, לדאוג ולהשלים את הטיפול בנוער בסיכון, לבנות מודלים מקצועיים לטיפול בבעיות אלו ולבסס את המסגרות שמסייעות לנוער זה.

גם היום בתפקידי במשרד הפנים אני ממשיך ללוות את כל הפרוייקטים מול משרד הרווחה ואני מזמין אתכם לפנות אלי בכל שאלה ובעיה בנושא זה כדי שנוכל ביחד לקדם וליישם את הדברים בעזרת הכלים העומדים לרשותנו".



4 תגובות

מיין תגובות
    1. אין לנהרי השכלה תורנית וחבל שהוא מייצג
      את העדה שלנו העדה התימנית הקדושה

  1. 2

    אין לנהרי השכלה תורנית וחבל שהוא מייצג את העדה התימנית הקדושה.